Ενα γιγαντιαίο πλεούμενο με ιστία θυμίζει το νέο κτίριο του Φρανκ Γκέρι στο Παρίσι. Είναι το νέο αξιοθέατο στο Δάσος της Βουλώνης, στο 16ο διαμέρισμα, εκεί όπου το Iδρυμα Louis Vuitton
ανήγειρε τον πολιτιστικό κολοσσό του: το Μουσείο Τέχνης και το Κέντρο Πολιτισμού, που θα εγκαινιαστεί στις 27 Οκτωβρίου. Προϋπολογισμού 143 εκατ. δολαρίων, το αρχιτεκτονικό αποτύπωμα του «Fondation Louis-Vuitton pour la création» στη γαλλική πρωτεύουσα είναι και πηγή περηφάνιας για τον ίδιο τον δημιουργό του, τον διάσημο Καναδό αρχιτέκτονά του. Οπως δήλωσε ο Φρανκ Γκέρι: «Ονειρευόμουν να σχεδιάσω για το Παρίσι ένα μεγαλόπρεπο πλεούμενο που να συμβολίζει το πολιτιστικό κάλεσμα της Γαλλίας».
Αυτή η φιλοδοξία αποτυπώθηκε τόσο στη μορφολογία όσο και στη λειτουργία του κτιρίου. Μέσα από την εκτεταμένη χρήση του γυαλιού, τους θόλους, τις σχισμές και τα αίθρια ανακαλεί τα μεγάλα αρχιτεκτονήματα του 19ου αιώνα, όταν η χρήση υάλου και σιδήρου ήταν η επανάσταση της τεχνολογίας, ιδίως στους θόλους και τα μεγάλα ανοίγματα. Ο ίδιος ο Γκέρι είχε υπαινιχθεί ότι επιθυμούσε έναν διακριτικό διάλογο με το Γκραν Παλέ, στη βάση των Ηλυσίων Πεδίων, αυτό το αρχιτεκτονικό θαύμα που χτίστηκε για τη Διεθνή Εκθεση των Παρισίων του 1900, ως σύμβολο προόδου, νεωτερικότητας και υψηλής τέχνης. Η ανέγερση του νέου κτιρίου στο Δάσος της Βουλώνης είχε προκαλέσει αντιδράσεις, αλλά απορρίφθηκαν επειδή το κτίριο υπηρετούσε το γενικό συμφέρον της κοινωνίας.
πηγή:kathimerini.gr
ανήγειρε τον πολιτιστικό κολοσσό του: το Μουσείο Τέχνης και το Κέντρο Πολιτισμού, που θα εγκαινιαστεί στις 27 Οκτωβρίου. Προϋπολογισμού 143 εκατ. δολαρίων, το αρχιτεκτονικό αποτύπωμα του «Fondation Louis-Vuitton pour la création» στη γαλλική πρωτεύουσα είναι και πηγή περηφάνιας για τον ίδιο τον δημιουργό του, τον διάσημο Καναδό αρχιτέκτονά του. Οπως δήλωσε ο Φρανκ Γκέρι: «Ονειρευόμουν να σχεδιάσω για το Παρίσι ένα μεγαλόπρεπο πλεούμενο που να συμβολίζει το πολιτιστικό κάλεσμα της Γαλλίας».
Αυτή η φιλοδοξία αποτυπώθηκε τόσο στη μορφολογία όσο και στη λειτουργία του κτιρίου. Μέσα από την εκτεταμένη χρήση του γυαλιού, τους θόλους, τις σχισμές και τα αίθρια ανακαλεί τα μεγάλα αρχιτεκτονήματα του 19ου αιώνα, όταν η χρήση υάλου και σιδήρου ήταν η επανάσταση της τεχνολογίας, ιδίως στους θόλους και τα μεγάλα ανοίγματα. Ο ίδιος ο Γκέρι είχε υπαινιχθεί ότι επιθυμούσε έναν διακριτικό διάλογο με το Γκραν Παλέ, στη βάση των Ηλυσίων Πεδίων, αυτό το αρχιτεκτονικό θαύμα που χτίστηκε για τη Διεθνή Εκθεση των Παρισίων του 1900, ως σύμβολο προόδου, νεωτερικότητας και υψηλής τέχνης. Η ανέγερση του νέου κτιρίου στο Δάσος της Βουλώνης είχε προκαλέσει αντιδράσεις, αλλά απορρίφθηκαν επειδή το κτίριο υπηρετούσε το γενικό συμφέρον της κοινωνίας.
πηγή:kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου